sâmbătă, 27 aprilie 2013

In-House Design Handbook

Cathy Fishel, In-House Design Handbook, RotoVision, 2008

Nu sunt un specialist in design dar aceasta este o carte care chiar a reusit sa-mi starneasca interesul.

Cartea este scrisa in special pentru designeri care lucreaza ca angajati in companii care nu au ca obiect de activitate designul sau publicitatea. E vorba de companii din cele mai diverse domenii care au angajat un designer, sau in cazuri fericite un mic compartiment de design, care se acupa de aspectele de design ale activitatii de fiecare zi ale companiei.
Prin natura constrangerilor unei astfel de pozitii acesti oameni se ocupa de design ca o problema de fiecare zi, intr-o abordare extrem de pragmatica, si in general cu bugete reduse. Pentru ca, evident, de la ei se asteapata raspunsuri rapide la tot felul de probleme "marunte" pentru care a contacta un serviciu extern de profil pare o pierdere de timp, sau solutii extrem de ieftine la probleme mai mari, incat contactarea unui serviciu extern la o companie de profil sa apara ca fiind nerentabila.
Astfel o sa vedeti in carte  minuni de creativitate cu bani putini, solutii inteligente de a mentine imaginea unui bran, si in general solutii  pe care le veti recunoaste aplicabile in activitatea de zi cu zi, chiar si cei care nu sunt neparat implicati in activitati "creative".
Pe de alta parte cartea contine o multime de sfaturi utile pentru oricine lucreaza intr-o corporatie pe o pozitie care nu e de "core businees", asa cum sunt designerii intotdeauna cand nu sunt angajatii unei agentii de publicitate sau case de creatie de design. Cum sa faci munca ta cu adevarat apreciata, utila, si inteleasa intr-un mediu in care probabil esti privit ca a saptea roata la caruta!

Niciun comentariu: